Κυριακή 2 Απριλίου 2017

5ο Εργαστήριο - Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας

"Παιδί και ενσυναίσθηση,
Μαθαίνω να συναισθάνομαι,
να αποδέχομαι τον εαυτό μου
και τους άλλους"




Κεντρικός άξονας του 5ου εργαστηρίου
ήταν η συνειδητοποίηση 
των διαφορών και των ομοιοτήτων μας,
η αποδοχή και ο σεβασμός 
στη διαφορετικότητα του καθενός
και η ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης.

Μέσα από το υπέροχο παραμύθι
του Ντέιβιντ Μακ Κι
"Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας",
και μια σειρά δραστηριοτήτων 
που σχετίζονται με αυτό,
επεξεργαστήκαμε τις παραπάνω έννοιες.




Στο αρχικό μας ζέσταμα,
συζητήσαμε για τα ζώα
και παίξαμε, χωρισμένοι σε μικρές ομάδες, 
ένα παιχνίδι δραματοποίησης,
όπου προσπαθήσαμε να αναπαραστήσουμε
τον τρόπο που κινούνται διάφορα ζώα
ή τους ήχους που βγάζουν.
Ιδιαίτερη σημασία δόθηκε 
στον ελέφαντα, που είναι και 
ο κεντρικός ήρωας του εργαστηρίου μας.








Στη συνέχεια, έγινε ανάγνωση του παραμυθιού
και ταυτόχρονη επεξεργασία
τόσο του περιεχομένου του
όσο και της υπέροχης εικονογράφησης. 




Σε μικρά χαρτάκια γράψαμε
τις σκέψεις και τα συναισθήματα
που πιστεύουμε ότι είχε ο Έλμερ
τη στιγμή που αποφάσισε 
να φύγει από το κοπάδι.
Μετά την ολοκλήρωση της αφήγησης
μοιραστήκαμε τις σκέψεις μας στην ομάδα
και συζητήσαμε.




Κατασκευάσαμε μάσκες ελεφάντων
και μάσκες Έλμερ
και χωρισμένοι σε  μικρές ομάδες
δραματοποιήσαμε την ιστορία του Έλμερ!








Μετά την ολοκλήρωση και την επεξεργασία
της πλοκής της ιστορίας του Έλμερ,
παρακολουθήσαμε 
μία προβολή και ένα βίντεο
σχετικά με την διαφορετικότητα
και συζητήσαμε για αυτή,
την αποδοχή ή την απόρριψή της
και τον τρόπο που προσδιορίζονται
οι σχέσεις βάση της διαφορετικότητας.




Στο τέλος, τακτοποιήσαμε στους φακέλους μας
όλες τις εργασίες που κάναμε
και συνοψίσαμε όλα αυτά που μάθαμε
και αισθανθήκαμε στο εργαστήριό μας.


Διασκεδάσαμε και παίξαμε μαθαίνοντας 
να αποδεχόμαστε τον εαυτό μας
και τους άλλους
και να δίνουμε σημασία
σε αυτά που μας ενώνουν 
αλλά και στα θετικά στοιχεία
της προσωπικότητας του καθενός
και βέβαια του εαυτού μας!
Όλα εκείνα που μας κάνουν 
να είμαστε ξεχωριστοί!



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου